Translate

torsdag 31 maj 2012

Mirran till hinst idag!

Jag vet att det är ganska sent när jag skriver detta, men jag har varit ganska upptagen i kväll. Hur som helst så åkte vi med Miranda till hingsten Håleman (Mer info om honom här http://www.nordsvensken.org/harleman.php sidan är på svenska).
Miranda var som vanligt en klippa, hon var lättlastad och lätt att hantera när vi kom till hingsten. Först fick hon stå i en box bredvid Håleman för att kolla om hon var brunstig och först var hingsten väldigt intreserad, men efter en liten stund gick han och stälde sig i ett hörn bortvänd från Mirran. Hålemans ägare sa att han aldrig sett honom sådan och jag antar att han lärde sig att det är ingen idé att försöka förren Mirran är redo.

Hon är på väg att gå in i bunst så hon står nog för hingst innom kort. Jag är inte orolig, jag vet att allt kommer att gå bra. Men det kommer att kännas tomt att inte ha henne hemma och inte kunna rida henne lika ofta.

Hårleman

Hålman (mycket snyggare i verkligheten!)


I helgen ska min lilla shetlands ponny byta till en annan hage med bara shettisar. Han ska gå med sin mamma och lillebror och en annan valack. Eftersom hans lillebror inte är ett år än, och Ernst som han heter bara är 2 hoppas vi att dom ska leka mycket. Att låta unga hästar leka tillsammans ger dom vanligtvis motion och bra muskler. Dessutom kan det vara skönt för morsan att slippa ungen en liten stund! Haha

Hur som helst ska jag gå och lägga mig nu KRAM och god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar