Translate

söndag 20 maj 2012

Framsteg med Mirran

Jag ville bara berätta om något jätte häftigt som hände mig i dag. Jag har åkt däck efter min häst! För första gången någonsin! Det var häftigt, men det var ganska dammigt och bullrigt. Miranda skötte sig jättebra så vi provade även att ställa henne för vagnen, men i stället för att spänna för så höll mamma och Matilda skaklarna så att om något hände skulle vi snabbt kunna bli av med den klumpiga vagnen. Miranda klarade det utan problem och Matilda tror att vi nog kan spänna för henne på riktigt nästa gång. Mirran är ju inkörd och fick jättebra poäng på körprovet så jag tror inte att det ska vara några problem för hennes del, det är nog mest jag som behöver öva mig på att köra häst och vagn.

Mamma ska börja träna Klara på allvar också. Klara är Mirandas halvsyster och håller nu på att öva upp sina körfärdigheter inför sommarens körprov. Klara är lika duktig som sin storasyster men hon är fortfarande lite oerfaren. Därför ska mamma jobba med henne så att hon känner sig säker, vi ska låta henne dra det stora traktordäcket och när hon känner sig säker med det går vi vidare till vagn. Klara är ganska nyfiken av sig och vill gärna kolla runt på sin omgivning, men jag tror att hon kommer att bli en toppen häst att köra.

Som ni märker är det inte bara pärlor och smycken här på bloggen. De nya pärlorna jag köpte på stan i förrgår är verkligen roliga att jobba med, men det tog ett litet tag innan jag visste vad jag skulle göra med dom. Jag är sådan att när jag köper t.ex nya pärlor är dom liksom för nya. Jag kan liksom inte komma på vad jag ska göra med alla dessa vackra pärlor. Som tur är släppte denna inspirations blockering ganska snabbt, men den förra jag hade höll i sig i 3 år. Ni får tyvärr vänta lite på bilderna, jag har lite kvar att göra innan jag kan lägga upp dom. Jag hoppas bara att ni tycker det är värt att vänta på. Jag har hittat några nya mönster på armband som jag testat och jag måste säga att jag är ganska nöjd med resultaten. Men nu ska jag fortsätta på mitt senaste armband, och så ska jag snart gå och lägga mig. Så vi hörs snart igen Kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar