Translate

onsdag 23 maj 2012

Bilderna jag lovade

Nu lägger jag äntligen upp bilderna som jag lovade tidigare. Bilderna visar alla de armband och smycken som jag gjorde hos Eva och Göran. Jag är lite besviken över att det inte blev fler, men vissa av armbanden var inte så lätta och ganska tidskrävande. Men jag provade även nya mönster och ideér som inte blev så bra. Jag hade jätteroligt med att göra alla dessa smycken och jag ska så klart göra fler, och även prova lite nya saker hade jag tänkt.   

 Detta armband är ganska speciellt för mig. Delvis på grund av designen, men också på grund av färgkombinationen. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag tycker om det eller inte. Färgerna är vit, mörkgrön, guld, brunt och en typ av gammelvit. Många av pärlorna jag använde är från min och Idas tripp till stan.
 Armbandet ovan var hur kul som helst att göra. De stora bruna pärlorna i mitten fick jag från ett halsband jag köpt i en second hand butik. färgerna i detta armband är som ni kan se brunt och guld.
Ytterligare ett spiral armband. Det är ett tidskrävande armband att göra, men det är väldigt kul. spiralen är av guldfärgade pärlor med större pärlor också i guld, och slingrar sig runt en kärna av röda pärlor.
 Jag har inte gjort ett matchande sett sedan min kusins födelsedagspressent. Men nu var det dags igen. Dessa smycken var en beställning från min moster, och färgerna är som ni kan se grönt.
 Här är en närmare titt på örhängena som hör till ett likadant armband. Den här designen var verkligen rolig att göra, lätt men ändå så elegant. Men jag kan lugnt säga att bilden inte gör örhängena rättvisa.

De två vackra ängla örhängena har jag gjort som en pressent till någon, men jag tänker inte berätta vem. Änglar i guld och grönt, med silvervingar.


Idag var sista dagen hos Eva och Göran, där jag varit hundvakt och husvakt.Det har varit jättekul att rå om ett hushåll alldeles själv den senaste veckan, men nu är jag ganska trött. Innan husägarna kom hem kom Matilda och hennes hund Wille, hon skulle jämna ut klippningen vi utförde för några dagar sedan. När Matilda var klar med honom fick han spelet och började slita ett tuggrep i bitar i huset jag ägnat merparten av dagen åt att städa. Suck! Men Evaoch Göran kom hem strax efter och hundarna blev så klart jätteglada. Särskillt Nelly, som är Eva och Görans hund. Senare kom min andra syrra Madde och hennes kille för att välkomna dom hem.

När jag kom hem tyckte mamma att hon kunde ta med sig de smycken jag har gjort till jobbet i morgon och visa upp dom, men hon ville att jag skulle göra några fler grejor och jag är på tok för trött för att starta upp något projekt. Vi kom i stället överrens om att det skulle vara bättre att vänta till fredag med att ta med några smycken. Ganska skönt eftersom det ger mig i morgon också.

men u ska jag bara lägga upp bilderna på deviantart och sedan ska jag sova, god natt på er allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar