Translate

torsdag 24 maj 2012

Hem från Vetlanda

Ikväll har vi varit på möte med ardenner föreningen och russ föreningen, båda från södra sverige typ. Jag mamma och Matilda ska vara personal på en ardenner och russ utställning i Vetlanda den 11-12 augusti. Jag och Matilda ska vara funktionärer och vara med i festkommiten, på lördagkvällen blir det nämligen fest för de som vill vara med och vi i festkommiten ska fixa och dona, vi ska även servera. Mamma ska vara sekreterare. Utställningen hålls på Vetlanda ridanläggning, och jag måste säga att den ridanläggning är något alldeles extra. Minst 5 ridbanor, varav en gräsbana för hoppning med fasta buskar och små häckar och även ett vattenhinder.
Med hur härliga stall som helst!
Men den är nog inget för mig. Jag fick intrycket av att det var lite snobbigt. Ni vet, ett sådant ställe där alla har långbenta och välsvarvade hästar och ponnyer. Inget ställe för en lite klumpig nordis som Mirran.
Men på det hela taget verkar det som att det blir en ganska ansträngande upplevelse i Vetlanda i augusti.
Förhoppningsvis blir det även en rolig upplevelse.
Det var allt för mig, jag hör snart av mig igen KRAM!!!

Skickat från min Sony Ericsson Xperia PLAY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar